מאת: מיכאל ברג
אנו נמצאים באמצע שבעת הימים של סוכות. וכאשר אנו מדברים על סוכות ועל היותנו מוקפים באור הבורא, חשוב להביא את המודעות שלנו לרמה חדשה.
במשך כל הימים של חג הסוכות, אנו לא רק מתקנים את העולם הזה, אלא גם בפירוש זורעים את הזרעים לאופן שבו אור הבורא יתגלה ויתממש בחיינו ובעולם כולו. זה אולי מבלבל להחזיק בידינו לולב ואתרוג ולהבין את הגדולה של מה שאנו מעוררים, של מה שאנו מגלים. אבל עלינו להרפות, כמו שהמקובלים אומרים, מכל מה ששייך לעולם הזה, ולדעת שבסוכות אנו מסדרים מחדש לא רק את חיינו, אלא גם את כל העולם, לשנה הבאה. זו הזדמנות שמעבר להבנתנו, ואנו חייבים לדעת זאת.
לכן, כאשר אנו נכנסים לסוכה, אנו באמת חייבים להרפות ככל שאנו יכולים מכל המחשבות שלנו, מהאגו שלנו, מהרצון שלנו לקבל לעצמנו בלבד. כדי להיכנס לסוכה, אתם לא יכולים להרשות לשום דבר לעכב אתכם ולהחזיר אתכם לעולם הזה, לעולם של האגו, של הרצון לקבל לעצמנו בלבד. ואם אדם עושה זאת, אם אדם מסוגל לנתק את עצמו לחלוטין מהעולם הזה לפחות במשך שבעת הימים האלה, אז, אומר הזוהר, האדם יקבל ברכות נעלות.
הזוהר אומר שמי שיושב בסוכה, מקבל הגנה של ודאות מוחלטת, של אמונה למעלה מן הדעת, של ודאות מעבר לכל היגיון, וכל אלה מביאים לו חירות. חירות מהכל – מכאב, מעצב, מכאוס, ממוות. עבורו, עבור ילדיו, עבור משפחתו, לנצח, לעולמי עד, והוא מבורך בכל הברכות העליונות. זוהי ההזדמנות שיש לנו בסוכות, לכל מי שיושב בסוכה, ורוצה להתחבר לאמונה שלמעלה מן הדעת, לוודאות מעבר להיגיון – ליהנות ממעטה ההגנה.
בסוכות, אם אתם יושבים בסוכה, אתם מושכים ודאות לכל השנה הבאה, ומושכים חירות מכל צורות הכאוס. אבל אתם יכולים גם לשבת בסוכה ולא לשבת בה ממש, נכון? מפני שאם אתם עדיין מחוברים לדברים של העולם הזה, אם אתם מחוברים לאגו, לפחד, לרצון לקבל לעצמו בלבד, אז אינכם יושבים בסוכה. אבל אם אתם רוצים להיות מוקפים לגמרי בסוכה, במודעות שלכם ובמחשבות שלכם, אז אתם מושכים לעצמכם ולמשפחתכם חירות מכל צורות הכאוס והשליליות, לתמיד, ואתם זוכים בכל הברכות הנעלות. מי ייתן ונזכה כולנו להיות באמת בסוכה בסוכות, ובאמצעות התקשורת הזו, למשוך חירות מוחלטת וברכות נעלות אינסופיות לעצמנו, למשפחה שלנו, ולעולם הזה. חג שמח!