לראות את הטוב
מאת: קרן ברג
פרשת השבוע הזה נקראת "ראה", מלשון "ראייה". רוב הסיפור המקראי עוסק בברכות וקללות, אם כן, מדוע ניתן לפרשה השם הזה, "ראה"? מדוע לא לקרוא לפרשה "ברכות וקללות"?
המקובלים מגלים שהרבה מאוד מחוויות חיינו תלוי במה שאנחנו בוחרים לראות. זו הפרשה שבה נולד הרב. אין פלא אם כן שהוא היה אומר לעתים קרובות:"אם תחפשו את הטוב, תמצאו אותו. אם תחפשו את הרע, בטוח שתמצאו גם אותו." זה נכון, מכיוון שכמעט בכל אדם ובכל מצב יש טוב ויש רע. זו העסקה שעשינו כאשר אכלנו מעץ הדעת טוב ורע, בחרנו במציאות שבה שניהם חייבים להתקיים, כדי שנוכל לבחור.
ועכשיו, הבחירה החופשית שלנו היא העבודה להחליט להתמקד במה שאנחנו רוצים לחוות. אפילו כאשר זה מגיע לרגעים המאתגרים יותר בחיים, תמיד יש לנו בחירה: לראות את הקושי או למצוא את ההזדמנות שיש שם לגדול. בדרך זו, אנו יכולים "לראות" שהברכה הגדולה ביותר היא להבין שכל דבר וכל אדם הם ברכה.
כאשר ברא הבורא את עינו של האדם, הוא ברא את הכלי הגדול ביותר להעריך את כוח האור. באמצעות הראייה אנו יכולים להעריך את הנסים הרבים של הבורא. אבל העין עשויה משחור ולבן – אנו רואים דרך השחור של העין ולא דרך הלבן. מכיוון שהבורא, בחכמתו האינסופית, מגלה לנו שבלי החושך זה בלתי אפשרי להעריך את האור.
זה שבוע רב עוצמה שתומך במאמץ שלנו בכך שהוא מספק לנו אנרגיה נוספת לראות את הטוב בכל הדברים כדי שנוכל לחוות את הבורא בכל הדברים. כמה שניות לוקח לנו לראות מה לא בסדר אצל מישהו? כמה זמן נדרש לנו כדי לשפוט מצב מסוים כ"רע"? השבוע, הקדישו תשומת לב מיוחדת לסילוק שיפוט ודעות קדומות, שעולות כאשר אנו מחפשים צדק, מחפשים מה שנכון. במיוחד אם אינכם מחבבים מישהו. זה יכול להיות מתגמל כל כך למצוא בו רק דבר אחד טוב, ולבחור להתמקד בו במקום להתמקד ברע שבו. ואם אינכם יכולים למצוא אפילו דבר אחד, זכרו: ניצוץ הבורא קיים בכל אדם, לא משנה מה. כשאנו בוחרים לראות את הניצוץ הקדוש הזה, אנו מגלים יותר מאורו המופלא של הבורא עבורנו ועבור כל העולם.
מי ייתן והאור הזה שמתגלה באמצעות השימוש בעיניים שלנו כדי לראות את הבורא בכל האנשים ישנה את השליליות שקיימת לחיוביות.
השבוע, בואו נעשה את ראיית הטוב שבכל דבר למצפן האמיתי שלנו.
מאחלת לכם שבוע מבורך
קרן