השבת הזו, פרשת דברים, היא אחת מהן; היא קרויה "שבת חזון". אחת הסיבות לעובדה שהיא קרויה כך היא שההפטרה שאנו קוראים השבת הזו מתחילה במילה "חזון". היא מדברת על חזון הנביא ישעיהו על החורבן ועל סוף התיקון.
הזוהר אומר לנו, כפי שהמקובלים מלמדים, שהראו למשה את כל המנהיגים של כל הדורות שיהיו עד סוף התיקון. זה היה חשוב מפני שכאשר הראו לו את המנהיגים שיהיו לכל דור שיבוא אחריו, הוא הקרין להם אור, חכמה והבנה.
אם כן, המטרה שלשמה הראו למשה את כל אחד מהמנהיגים מתקופת משה ועד לגמר התיקון הייתה שבאמצעות החזון הזה, באמצעות הראייה הזו, הוא יוכל לברך אותם ולתת להם אור וחכמה. כפי שאומר הרמב"ן: "בכל פעם שנאמר בתורה שבני ישראל נספרו, היו לכך הרבה סיבות, ואחת מהן הייתה שכאשר הם הובאו בפני משה, הוא יביט בהם, ובאמצעות עיניו – הראייה שלו, החזון שלו – הוא יברך אותם ויעלה וירומם אותם."
המקובלים גם אומרים שהשבת של השבוע הזה קרויה "חזון ישעיהו" מפני שזוהי השבת שבה, כך אומר לנו הזוהר, יכול ישעיהו לא רק לראות כל אדם בכל דור, אלא גם לראות את הכאב של כל אדם בכל דור. אנו יודעים שהעבודה של ישעיהו, הנשמה של ישעיהו, מייצגת מה שאנו קוראים "גאולה" – השחרור הסופי, ההסרה המוחלטת של כאב, סבל ומוות מהעולם הזה – וזה אומר שהנשמה שלו מכילה בתוכה את כל השלמות שלנו. השלמות של כל חוסר שיש לנו נמצאת בנשמה של ישעיהו הנביא. ישעיהו מחזיק בתוכו את כל האור שאנו צריכים כדי להשיג את השלמות שלנו. ובשבת הזו, ישעיהו רואה כל אחת ואחד מאתנו, ורואה את החוסר שלנו, את הכאב שלנו, ומה אנו צריכים כדי להשלים את המשימה שלנו.
העבודה האמיתית, אנו יודעים, צריכה להיות, בסופו של דבר, "מה אני יכול/ה לעשות כדי להפוך את העולם שלנו למושלם? מה אני יכול/ה לעשות כדי להביא לשינוי אמיתי בעולם הזה?" לכולנו יש יכולת לעשות דברים הרבה יותר גדולים ממה שאנו עושים. והמקובלים מלמדים, שהחוסר שיש לנו בתחומים מסוימים בחיינו לא יכול להתמלא רק בכך שנתמקד בהם או ננסה למלא אותם, אלא בהתמקדות בעבודה שאנו צריכים לעשות למען העולם…במיוחד בהתמקדות במחסומים ובקשיים שנובעים מרמות גבוהות יותר של שליליות.
השבת הזו, ישעיהו בא אלינו ורואה מה חסר לנו, רואה את הכאב שבתוכנו, ונותן לנו את היכולת למלא זאת. חשוב מזה, הוא גם נותן לנו את הראיה ואת ההבנה שהעבודה החיצונית, העבודה עבור העולם הזה, היא העבודה שאנו צריכים לעשות כדי למלא את ההיבטים האלה בחיינו. מפני שחשוב, במיוחד עבור העבודה של השבת הזו, שיהיה ברור לנו שלא נוכל למלא את הכאב ואת החוסר שיש לנו בלי לעבוד על החיצוני, בלי לעבוד על מה שנחוץ לעולם.
במשך אלפי שנים, דיברו המקובלים על הכוח והאור של שבת חזון, אבל הדרך היחידה שבה תוכלו באמת לגשת לאור הגדול שזמין בשבת הזו היא ידיעת הכוח שבה. והרמה שבה נבין את כוח השבת הזאת היא הרמה שבה נקבל עזרה מנשמת ישעיהו כדי למלא את החוסר שלנו.