המקובל הרב שרגא פייבל ברג נולד בניו יורק כבן לשושלת רבנים. למד והתחנך בבית המדרש הגבוה בניו ג’רזי והוסמך לרבנות ולדיינות בישיבת “תורה ודעת” בוויליאמסבורג. הרב ברג המשיך בלימודים אוניברסיטיים וזכה לתואר דוקטור בדת השוואתית. במהלך שנות לימודיו, הרגיש הרב שבלימוד התורה המסורתי בישיבה חסר משהו, והוא פנה לעולם העסקים.

הרב ברג מממש את יעודו

בשנת 1962, עת שביקר בישראל, פגש לראשונה את המקובל הרב יהודה צבי ברנדווין. הרב ברנדווין עמד בראש המרכז לקבלה. עבור הרב ברג היה זה המפגש הראשון עם חוכמת הקבלה. הרב ברג החל ללמוד אצל הרב ברנדווין, כשאט אט התגלה לפניו הידע העצום והטעם המופלא, שהיו חסרים לו בלימודי התורה המסורתיים. לא עבר זמן רב עד שהחלו לעמול יחדיו, הרב ברנדווין והרב ברג, על הפצת חוכמת הקבלה וספר הזוהר בארץ ובעולם. בשנת 1968 קיבל על עצמו הרב ברג את נשיאות המרכז לקבלה, ושנה לאחר מכן, עם פטירתו של הרב ברנדווין, קיבל הרב ברג את הנהגת המרכז במלואה.

הרב וקרן ברג פותחים את שערי המרכז לקבלה לכולם

באותה שנה פגש הרב ברג את אשתו לעתיד קרן, ולימד אותה את חוכמת הקבלה. הרב וקרן ברג החלו פועלים יחד להפצת חכמת הקבלה בעולם. בשנת 1971 הם נישאו, ועברו לגור בישראל.

קרן ברג הייתה האישה שלראשונה בהיסטוריה, הציעה לפתוח את המרכז לקבלה לכל. לאחר שהצליחו להתגבר על כל המתנגדים הרבים שעמדו בדרכם, הרב וקרן ברג פתחו את שערי המרכז לקבלה לכל דורש, ללא הבדלי מין, דת או גיל. כבר בשנות השבעים והשמונים מנה המרכז אלפי תלמידים, והחל משנות התשעים המוקדמות הוקמו לו עשרות סניפים וקבוצות לימוד ברחבי העולם. כיום הרב וקרן ברג עומדים בראש המרכז לקבלה, ויחד הם מובילים את הפעילות הבינלאומית של הארגון הגדול ביותר ללימוד קבלה בעולם.

הרב ברג פרסם ספרים רבים בנושא הקבלה שהופנו לקהל הרחב. ספריו נחלו הצלחה, תורגמו לשפות רבות, והיו דרך נוספת לממש את חזון הפצת חכמת הקבלה בעולם. בזכות הרב וקרן ברג, ממשיכי דרכם של הרב אשלג והרב ברנדווין, המילה קבלה מוכרת היום ברחבי העולם, ולימוד הקבלה הפך נחלת רבים, כפי שלא היה מעולם.

ספריו של הרב ברג:

* לחיות לנצח
* חלונות בזמן
* הצופן הסודי של היקום
* הפתח לחוכמת הקבלה
* גלגולי נשמות
* כח האלף בית
* המפתח לחירות
* סודות הזמן
* תפילה ניסים ומסתורין
* קשר הכוכבים
* כח האחד
* The Essential Zohar
* Nano
* The Kabbalah Method
* Kabbalistic Astrology

ספריה של קרן ברג:

* אלוהים שם ליפסטיק
* אישה
* אור פשוט
* המשך יבוא