להסיר את הכיסוי / מיכאל ברג

כאשר אנו לומדים על עבודתם של המקובלים על החודש הקרוב, חודש סרטן, או תמוז, ועל החודש שאחריו, חודש אריה, או אב, אנו יכולים לעתים קרובות להיות קצת מודאגים, מכיוון ששני החודשים הללו נראים לא חיוביים במיוחד. אבל לא זה המצב, ואם נבין מדוע, נוכל לראות שבמשך חודש סרטן יש לנו למעשה היכולת להתחבר לאור עצום.

להסיר את הכיסוי מאת מיכאל ברג

לכל אחד מ-12 החודשים של השנה, כפי שלמדנו, יש צרוף מיוחד של השם המפורש, שהוא הדרך המיוחדת שבה האור מאיר למטה בחודש הזה. סרטן הוא החודש היחיד שבו השם המפורש, י.ה.ו.ה, מתגלה בדיוק בצורתו ההפוכה, ה.ו.ה.י. י.ה.ו.ה בצורתו המקורית הוא הסדר שמייצג את המצב שבו דברים מתנהלים כשורה; ולכן ההפך שלו הוא האופן שבו האור מתגלה בחודש סרטן.

אם כן, כאשר אנו קוראים זאת בכתבים הקבליים הבסיסיים ביותר, זה נשמע כאילו שהחודש הזה אנו חייבים להיות מודאגים או מפוחדים. אבל זה לא נכון. המקובלים מלמדים משהו חשוב מאוד על החודש הזה; הם אומרים שהחסדים, האור והברכות הגדולות נמצאים כאן, אבל הם מכוסים.

לכן, זה לא שחודש תמוז הוא חשוך או שאין בו אור גדול וברכות. אלא, מה שמיוחד כאן הוא שכן, יש אור גדול, וכן, יש ברכות גדולות, אבל הם מכוסים. ולכן, כאשר אנו מתחילים לחשוב על החודש הזה באופן זה, אנו מתחילים להגיע לידי ההבנה מה זמין לנו.

יש זמנים בחיים שבהם אנו יכולים פשוט להיפתח לאור ולברכות, ולקבל אותם, וזמנים שבהם נראה שדברים מתנהלים כפי שאנו רוצים. אבל לא כך הוא בחודש סרטן; אבל אין זה אומר שזה חודש של חושך, או חודש מפחיד או מדאיג. למעשה, יכול להיות בו אפילו אור גדול יותר, אלא האור שבו פשוט מגיע בכיסוי. 

אם כן, כיצד נגלה את האור החודש הזה? זה פשוט יחסית, אבל קשה לעשיה. לעתים קרובות בחיים יש רגעים שבהם או שאנו מקבלים בשורות רעות, או שמתרחש משהו שנראה שלילי, או מפחיד. ואז אולי ברגע שלאחריו, או ביום או בשבוע שלאחריו, לא רק שהמצב פשוט נעלם או שאנו רואים שטעינו בכך שפחדנו וכעסנו בגללו, הוא למעשה נעשה מקור של אור גדול. זוהי מהותו של חודש סרטן. לא מדובר כאן על מציאת דרך לברוח מהחושך, או להסיר אותו. מדובר על הידיעה ברגעים ובמצבים האלה שעלולים להיות מאתגרים או מפחידים, שזה פשוט סימן לכך שיש כאן אור בכיסוי, ועלינו למצוא דרך לחשוף אותו.

המקובלים, והארי, מדברים על העובדה שחודש תמוז ואב מסמלים את העיניים, שכמובן, מייצגות חזון וראיה. ישנם שני סוגים של חזון, שתי רמות של ראיה. ישנו האופן שבו אנו רואים דברים עם העיניים הפיזיות שלנו, העולם הפיזי שלנו. ויש רמה גבוהה יותר של ראיה, ראיה שרואה מעבר להסתר הנוכחי, מעבר לאור הנגלה עכשיו, שהוא מכוסה. ובעוד אנו עלולים לא לדעת בדיוק כיצד מצב יהפוך לאור גדול, או איך הכיסוי החשוך יוסר, אם נראה את האור הגדול שבתוכו ונהיה בוודאות, אז נרוויח את הראיה. לכן, כשאנו נכנסים אל חודש תמוז, אנו רוצים לבקש להתחבר לרמת הראיה הגבוהה הזו, במקום להתמקד במה שהעיניים הפיזיות שלנו רואות.

רובנו חווינו את הראיה הרוחנית הזו בנקודה מסוימת בחיינו, כאשר משהו מתרחש ויכול לגרום פחד, דאגה או כעס, אבל יש לנו ידע פנימי שכל זה הוא רק אור, ושכל זה רק טוב. זו הראיה שאנו מדברים עליה, ואלה הן העיניים שניתנות לנו החודש הזה, שבו יש לנו בהירות וודאות מוחלטות שהכל טוב. כך אנו מסירים את הכיסוי שמכסה את האור הגדול של החודש הזה. זוהי מתנת חודש סרטן, ואם נרצה את האור הזה, נבקש אותו, ונתחיל לחיות אותו, זה יהיה החודש היחידי בשנה שבו האור הזה יינתן לנו.  

קטגוריות : קבלה עם מיכאל ברג