אנא בכח

אנא בכחאנא בכח ככלי עצום לתקשורת רוחנית

כבר מאות שנים שהתפילה "אנא בכח" מופיעה בסידורי התפילה.

כבר מאות שנים שהיא שגורה בפי מתפללים.

אמנם מאות שנים, אך רק באחרונה אנו מבינים את עוצמתה. רק בשנים האחרונות, הולכים ונחשפים, שלב אחר שלב, הכוחות הטמונים בכל אחד מהפסוקים של תפילת "אנא בכח", ואיתם גם התובנה המאפשרת להשתמש בהם.

הקבלה מלמדת שתפילת "אנא בכח", ובעיקר צירוף האותיות של ראשי התיבות שלה (שנקראים גם "שם בן מ"ב", השם בן 42 האותיות), היא כלי עצום לתקשורת רוחנית.

התפילה מכילה עוצמה אדירה, שיכולה לחבר כל אחד למציאות הבלתי מוגבלת; לעולם הרוחני; למציאות של 99 האחוז.

מטרת תפילת ”אנא בכח”

על פי הקבלה, כולנו הגענו לעולם הזה ממציאות מושלמת, מציאות בה לא היה כאוס, בלבול, כאב, ואפילו לא מוות.

בהגיעו לעולם הזה, מנסה האדם להרוויח גם כאן את כל הטוב שהיה לו במציאות המושלמת ההיא, אלא שכאן, בעולם הזה, הוא מוצא את עצמו מתמודד עם אתגרי החיים: בריאות, מערכות יחסים, פרנסה ועוד.

הבעיה האמיתית שלנו במהלך הקיום בעולם הזה היא העובדה שאיננו זוכרים מהיכן הגענו, ולשם מה. לכן, אין לנו ביטחון בכל הטוב שעוד מחכה לנו, וחסרה לנו הבנת הסיבה לקיומם של האתגרים בפניהם אנו ניצבים. מה יכול להעניק לנו את התובנה החסרה לנו?

תפילת "אנא בכח".

לדברי המקובלים, מדובר במדיטציה יומיומית שהשימוש בה יסייע לנו להתגבר על המודעות השלילית שמסיחה את דעתנו מהתכלית האמיתית של חיינו.

בעזרתה חזרה יומיומית על המדיטציה "אנא בכח" נוכל כולנו להתחבר חזרה למציאות המושלמת ממנה הגענו, ולהביא מציאות כזו לידי קיום בעולמנו כאן.

איך משתמשים ב"אנא בכח"?

לפני שניגשים למדיטציה עצמה, כדאי למצוא מקום שקט ונח, ללא הפרעות. יושבים ישיבה נינוחה כאשר גם הידים וגם הרגלים אינן שלובות, נושמים עמוק ונרגעים. נזכר שוב שהמטרה היא להתחבר למציאות שנמצאת מעבר למציאות הגשמית המוגבלת. כעת נאמר את הפסוקים אחד אחד, נדמיין את הצירוף שבראשי התיבות, ואת הכח שאפשר למשוך באמצעותו לחיינו.

אנא בכח - השורה הראשונההשורה הראשונה: ספירת חסד, יום ראשון.
אנא בכח גדולת ימינך תתיר צרורה (אבג ית"ץ)

זהו הזרע של כל התקשורת. על פי הקבלה, הזרע כולל בתוכו את כל העץ, העלים וכמובן את הפירות שיגיעו בסוף תהליך הצמיחה. בשורה הראשונה אנו מקבלים למעשה את השליטה בזרע, ב DNA של היקום, וכבר ברמה זו מכניסים את האור לתוך חיינו.

על ידי הצירוף אבג ית"ץ, אנחנו מתעלים מעל מגבלת זמן תנועה ומקום. על פי הקבלה, זמן, תנועה ומקום נוצרו בעולם הגשמי על מנת ליצור מרחק בינינו לבין מה שאנחנו רוצים להשיג. כל דבר שאנחנו רוצים בחיים, החל מרישיון נהיגה ועד למערכת יחסים, דורש מאיתנו לעבור תהליך. בתוך התהליך הזה, הכח השלילי נכנס, ואיתו הספקות, הפחדים, הכעסים, התסכולים, שגורמים לנו לאבד את ההזדמנות לקבל את מה שרצינו. על ידי הצירוף הזה, אנחנו מקבלים את הכח להתגבר על כל השליליות שנמצאת בתוך התהליך, וכך נוכל לקצר את המרחק בינינו לבין מימוש השאיפות שלנו.

הערך הגימטרי של הצירוף אבג ית"ץ שווה (עם הכולל – כלומר בתוספת אחד שכולל את כל הצירוף) לערך הגימטרי של המילים "אהבת חינם". כך שבנוסף לביטול הזמן, התנועה והמקום, בכוחו של הצירוף לעורר בתוכנו אהבת חינם, אהבה ללא תנאי, ללא שום ציפיות לתמורה. מחבר אותנו אל מודעות האדם הראשון לפני החטא כלומר עולם ללא פרוד.

אנה בכח - השורה השניההשורה השניה : ספירת גבורה, יום שני.
קבל רינת עמך שגבנו טהרנו נורא (קרע שט"ן)

הצירוף קרע שט"ן הוא היחיד מכל הצירופים בשם בן מ"ב שיש לו משמעות מילולית, קרע שטן. פשוטו כמשמעו. על ידי הצירוף הזה אנחנו מבינים שהיריב אינו אנחנו אלא מערכת התגובה שלנו ואותה אנו רוצים לקרוע מאיתנו. על מנת להצליח להשתחרר מהיריב, עלינו להכיר בשליליות שהשתלטה עלינו, ועל ידי זה נקבל את הכח לגבור עליה.

בסיכול אותיות, נקבל את המילים "שער קטן". על פי הקבלה נוכל בעזרת הצירוף לסגור את הפתחים אשר יצרנו בכל פעם שפעלנו מתוך תגובה ואיפשרנו כניסה לאנרגיה שלילית בחיינו. סגירת פתחים אילו מסירה מסכים אשר מונעים מאיתנו להתחבר לאור הבורא.

בגימטריה, קרע שט"ן (עם הכולל – כלומר בתוספת אחד שכולל את כל הצירוף) שווה למילה "תשכח". הקבלה מלמדת שבכוחו של צירוף זה לעזור לנו לשכוח מכל המגבלות ששולטות בחשיבה שלנו: המחשבה שאיננו יכולים, שמשהו גדול עלינו, או בלתי ניתן להשגה. במקום זאת, אנחנו מתמלאים בהבנה ובוודאות שבכל אחד מאיתנו יש את היכולת להיות ולהשיג כל מה שנרצה.

אנא בכח - השורה השלישיתהשורה השלישית: ספירת תפארת, יום שלישי.
נא גיבור דורשי יחודך כבבת שמרם (נג"ד יכ"ש)

את הצירוף נגד-יכ"ש ניתן לחלק לשתיים:
נג"ד, הצירוף בגימטריה שווה זן. צירוף זה מחבר אותנו לכח של שפע ופרנסה אמיתיים.
על פי הקבלה, שפע אמיתי יכול להיות אך ורק תוצאה של עבודה רוחנית ושינוי פנימי. צירוף זה נותן לנו את היכולת להקריב (הוא גם בגימטריה מזבח) משהו מהרצון לקבל לעצמנו בלבד, ועל ידי זה למשוך לחיינו ולעולם כולו שפע ופרנסה מלאים בברכה ולאורך זמן.

הצירוף יכ"ש אחראי על סוד ההתחדשות של תאי הגוף. על פי הקבלה, הסיבה שבגללה תהליך ההזדקנות והמוות מתרחש בחיי כולנו, היא שהמודעות של הרצון לקבל לעצמו בלבד, גורמת להאטה או עצירה של פעולת התאים התקינה בגוף. על ידי צירוף זה אנחנו מקבלים את הכח לשנות את המודעות שלנו ולעצור את תהליך ההזדקנות על ידי חיבור לנתינה אמיתית. אפשר לראות את הצרוף יכ"ש כאילו כתוב בכל אחד מהתאים בגופנו. בכך אנו חושפים כל תא בגוף לאור הבורא ומכאן להתחדשות.

אנא בכח - השורה הרביעיתהשורה הרביעית: ספירת נצח, יום רביעי.
ברכם טהרם רחמי צדקתך תמיד גמלם (בטר צת"ג)

הצירוף בטר צת"ג מחבר אותנו לכח של התמדה והתגברות על מכשולים. ליריב יש כלים מאד יעילים לגרום לנו להאמין שאיננו מתקדמים לשום מקום, ואף יותר מכך, הוא מסוגל לגרום לנו להאמין שמעדנו מבחינה רוחנית. אם נתעלה מעל האשליה הזו נראה שלמעשה, ככל שאנחנו גדלים ומתפתחים מבחינה רוחנית, המכשולים והקשיים גדלים גם כן. זה לא אומר שנפלנו, זה רק אומר שעברנו שלב. שעלינו להמשיך ולהתמיד עד שנוכל גם לחוות את עליית השלב הזו ולחוש אותה בעצמנו. צירוף זה נותן לנו את הכח להתמיד, למרות האשליה. ניסים קורים ברגע אבל הם תמיד תוצאה של עבודה קשה ומתמדת.

אנא בכח - השורה החמישיתהשורה החמישית: ספירת הוד, יום חמישי.
חסין קדוש ברב טובך נהל עדתך (חקב טנ"ע)

הצירוף חקב טנ"ע מחבר אותנו לכח של ראייה ברורה של המציאות. כלומר, ראייה מעבר למציאות הפיזית. על פי הקבלה, בחיי כולנו פועלת חוקיות של סיבה ותוצאה. הצרה היא שאיננו רואים את הסיבה כשהתוצאה טופחת בפנינו!
הצירוף חקב טנ"ע מאפשר לנו להבין שלכל דבר שקורה בחיינו יש סיבה. שהסיבה היא משהו שעשינו, אמרנו, או חשבנו, ושאנחנו אחראים לכל מה שקורה בחיינו. אנחנו מקבלים את הראייה של התוצאות הסופיות של מעשינו. את הכח לראות מה תהיה התוצאה של מעשה שלילי. המקובלים מגלים שאם רק נראה את ההשלכות הסופיות של מעשים שליליים שלנו, אין סיכוי שנעשה אותם. כוחו של צירוף זה, לתת לנו לראות את התוצאות האמיתיות של מעשינו, ועל ידי זה להימנע מראש מכל פעולה שעלולה להכניס חושך לחיים שלנו.

אנא בכח - השורה השישיתהשורה השישית: ספירת יסוד, יום שישי.
יחיד גאה לעמך פנה זוכרי קדושתך (יגל פז"ק)

הפסוק השישי מתייחס לזמן שלנו. האלף השישי לבריאה. על פי הקבלה, בזמן שלנו יתגלו ידע הקבלה וספר הזוהר באופן שיפרוץ כל גבול, כך שכל אדם בעולם יוכל ללמוד את חכמת הקבלה. מה שיוביל לקיום מסה קריטית של אנשים, שתחשוב במודעות של "ואהבת לרעך כמוך" ויתנהגו הכבוד אנושי לכל אדם. ברגע שהאנושות תגיע למסה זו, העולם כולו יהפוך לעולם בו אין לכאוס עוד שליטה.

על ידי הצירוף יגל פז"ק אנחנו מזרזים את גילוי והפצת חכמת הקבלה בעולם, ומקבלים, כל אחד מאתנו, את היכולת להיות מורים. לא כמטיפים, אלא כאנשים שחיים קבלה, ומחברים נשמות נוספות ליידע זה על ידי דוגמא אישית.

אנא בכח - השורה השביעיתהשורה השביעית: ספירת מלכות, יום שבת.
שועתנו קבל ושמע צעקתנו יודע תעלומות (שקו צי"ת)

הפסוק השביעי מתייחס לאלף השביעי. זהו האלף שבו, על פי מחשבת הבריאה, לא תהיה ליריב עוד שום השפעה עלינו. תכונן מציאות ללא שנאה, קנאה, כעס או שליליות מכל סוג שהוא. על ידי הצירוף שקו צי"ת אנחנו מקבלים את הכח לחיות במציאות כזו כבר עכשיו. מובן שהיריב ינסה להגיד לנו שהדבר "בלתי אפשרי", אולם הפסוק הזה, ביחד עם הכח של כל הפסוקים שלפניו, נותן לנו את הכח להתעלות מעל היריב, וליצור את המציאות הזו בחיינו.

אנא בכח - השורה האחרונההשורה האחרונה (אומרים בלחש)
ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד

הפסוק הזה הוא למעשה היציאה לפועל של כל המדיטציה. כמו לחיצת Enter במקלדת של מחשב.

קטגוריות : אנא בכח, מדיטציה קבלית